Maxfrieser.blogg.se

Bus i paddock

Publicerad 2014-08-09 15:26:25 i , Hoppning, Hästar, Ridning,

Idag sprang jag 5 km på morgonen så kände att jag hade gjort mitt på träningsfronten. Därav fick det bli longering i paddock med kavaljetti för pållen. Max är ju fortfarande under igångsättning så jag körde intervaller med skritt, trav galopp och hopp. Även om Max inte alls är lika påverkad av sin allergi nu som för två månader sedan så har det ändå satt sig lite i huvudet. Han sparar sig liksom. Därför valde jag att köra korta men explosiva övningar och ja jädrans vad han vakna till. Fick till och med ett glädjeskutt!! Nu tror jag inte att det är lång tid tills vi kan köra igång på riktigt med hoppträningar och tävling :) Som jag längtar!!!!!
 
Jag känner med Max när allergin är som värst, är själv allergisk mot gräspollen, hästar(!!!!!), katter, hundar och säkert massa andra pälsdjur som jag inte känner till. Så jag vet hur det känns!! Men man lär sig leva med det. Och jag har lärt mig att om man utsätter sig för det man är allergisk mot (i lagom doser) så blir det gradvis bättre. Men jag vet hur det känns och vi kämpar på med mycket glädje och förståelse;) 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2014-08-09 16:26:31

Jag har också en frieser och hoppar sporadiskt. Jätteroligt att följa er resa

Svar: Så kul!! Underbara hästar
Susanna Persson

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-09 16:28:10

Så fin!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela