Maxfrieser.blogg.se

Fina fina Max

Publicerad 2014-08-07 09:02:00 i , Frieserhäst, Hoppning, Hästar, Träning,

 
 
Jag delar en underbar frieserhäst som heter Max med en tjej som heter Maria. Vi kompletterar varandra, jag och Maria, då hon gillar att dressyra och jag gillar att hoppa! Jag har tidigare även ridit en del polo, men mer om det i ett annat inlägg.
 
Max är en go och glad häst som tycker om att jobba och vill göra rätt. Maria har varit ute och tävlat en del dressyr (mest L:B) och kommer nästan alltid hem med en rosett. Så duktiga!! Jag började hoppa Max i våras och det tyckte han var jättekul. Mina förväntningar var inte så höga då han faktiskt är en frieserhäst och frieserhästar hoppar ju inte.. Eller?!!! För fy tusan vad denna lilla häst hoppar. Anmälde oss till en pay and jump med målet att komma runt banan och det gjorde vi med bara ett nedslag(över förväntan då vi bara tränat på naturfärgade rättuppstående hinder och plötsligt fanns här nu oxrar, murar, staket osv).
 
Mitt mål är att i höst komma ut på riktig tävling, med start på 90 cm. Här på bloggen kan ni följa träning, tävling, tips och tricks. Hur långt vi går är ännu ovisst, men jag vet att begränsningar är sånt som vi själva sätter upp och regler är till för att brytas!

Kommentarer

Postat av: Benny

Publicerad 2014-08-12 02:23:58

Vilka underbara bilder!!!!

Postat av: Jessica . egen företagare . hovslagare . ung mamma

Publicerad 2014-08-25 09:23:03

Spännande :) Nu har jag en n blogg att läsa också..
Frieser hästarna är ju så himla underbart fina, och jag ger er ett stort lycka till :)

Svar: Tusen tack!!
Susanna Persson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela