Maxfrieser.blogg.se

Primus 13 år

Publicerad 2014-09-14 16:15:34 i Allmänt, Hundar, Husdjur, Hälsa,

Detta är Primus. Primus betyder den första på latin och jag döpte honom till det då han är min första hund. Under hela min uppväxt har jag alltid velat ha en hund, men mina föräldrar sa alltid nej. Så... När jag flyttade hemifrån var hundköpet oundvikligt!! På den tiden var jag fattig student så någon dyr rashund var det inte tal om. Då fick jag ett tips på ett ställe i Flädie där de fick in oönskade/omhändertagna hundar.Två av dessa hundar hade tjuvparat sig och de visste inte vad de skulle göra med valparna. Jag åkte dit, tittade på valparna och föll pladask för primus(även kallad huliganen). Primus hängde med till stallet, på joggingrundor,ja överallt faktiskt och han tyckte att allt var lika kul oavsett väder! 13 år senare med artros och borelia (och de första 5 åren på doggy hundmat innan jag hade råd med royal cannine) är han fortfarande lika pigg och glad och njuter av livet!!!

Jag har behandlat Primus med 2 saker för artrosen:

* Gurkmeja (krydda från ica) * Bioglucosamin (för häst)

Det har verkligen hjälpt! Gurkmejan har även funkat väldigt bra för att dämpa inflammationen från borelia.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela